آیین نامه واردات خودروهای نو ابلاغ شد خبرگزاری مهر

سمند در چین نیز که بزرگترین بازار خودرویی دنیا محسوب میشود، بیش از ۹۵ درصد از خودروهای صفر کیلومتر فروختهشده در سال گذشته به گیربکس اتوماتیک مجهز بودهاند. ۷ اینچ می باشد و به صورت دکمهای میباشند و اکثرا صفحه لمسی ندارند ؛ پر فروش ترین و معروف ترین دسته پخش خودرو محسوب می شوند که امروزه خیلی کمتر توی خودرو های لوکس از آن ها استفاده می شود. پخش موسیقی از طریق USB با گوشیها یا تبلتهای معرفی پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو در سال های اخیر اندرویدی نسخه ۱. از زمانی که موضوع آزادسازی واردات ماشین در مجلس مطرح گردید، این طرح چندین بار با مخالفت شورای نگهبان روبرو شد، تا اینکه بالاخره در سال ۱۴۰۱ سخنگوی دولت و وزیر صمت، رسما خبر آزادسازی واردات خودرو را اعلام کردند و امسال نیز تغییری ثبت نکرده است. اما این محدودیت خیلی زود تکذیب شد و محمدجواد حاجی حسینی معاون پارلمانی وزارت صمت اعلام کرد که اخبار در خصوص محدودیت قیمت و حجم موتور شایعه است و صحت ندارد. این بیمه قیمت ثابتی ندارد و هزینه آن براساس برند، مدل، کاربری، سال ساخت خودرو و ارزش اتومبیل تعیین میشود. با افزایش قیمت خودرو، در کنار آن قیمت بیمه ماشین هم بالاتر خواهد رفت. ᠎​!

همچنین هر چه کلاس خودرو بالاتر بوده و قیمت بیشتری داشته باشد، مالیات نقل و انتقال خودرو هم بیشتر خواهد بود. بانک مرکزی مکلف است نسبت به تخصیص ارز تا سقف مجاز برای واردات هر خودرو به شرکت با اولویت تخصیص از منابع ارزی جهت واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کند. واردات ماشین تنها برای خودروهای پایینتر از ۲۰ هزار یورو (فوب) مجاز است. تعرفه واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ ایرادهای مکانیکی خودرو هم مانند ایرادهای برقی، اغلب با سر و صداها و علایم هشدار دهندهای همراه هستند که نشان میدهند چیزی درست کار نمیکند. فروشگاه بزرگ آوا کار آدیو با کمتر از نیم قرن تجربه در حوزه فروش انواع ضبط ماشین و محصولاتی مانند ( آمپلی فایر، ساب ووفر، انواع بلندگو ها و… ) محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها در برند های معتبر، وارد و در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

به علاوه، وزن ترمزهای دیسکی به مراتب کمتر از ترمزهای کاسهای است و قادرند با سرعت بیشتری آب را از روی دیسک کنار بزنند. اما بحث دیگری هم وجود دارد و آن هجوم سرمایههای سرگردان عظیم دلالان بازار ماشین در رابطه با نقل و انتقال خودروهای وارداتی است. مخفف حروف “اسپورت سبک” در زبان آلمانی است و تولید خودروهای این کلاس از سال 1954 آغاز شده است. یکی از مواردی که باعث گرانتر شدن ماشینهای وارداتی میشود، تعرفههای بالای واردات است. در این حالت شاهد دلالی واسطهگران خواهیم بود و عملا تیراژ ماشینهای وارداتی کفاف غلبه بر قدرت دلالان را نمیدهد. همچنین انجمن واردکنندگان خودرو در سال قبل اعلام کرد که نخستین ماشینهای وارداتی، اواخر شهریور ۱۴۰۱ راهی بازار شدند. دولت واردات برخی کالاها را محدود کرد که خودرو یکی از آنها بود. شرکتهای واردکننده باید زیرساختهای ارائه خدمات پس از فروش را متناسب با حجم واردات فراهم کنند.

واردکنندگان خودرو باید برای خودروهای وارداتی خدمات پس از فروش ارائه و برای آن باید تضامین مالی و تعهدی ارائه کنند. همچنین در مقاطعی خودروهای رنو کپچر، پژو ۵۰۸ و پژو ۳۰۱ را به عنوان خودرو وارداتی به فروش رساند. در این صورت، چرخها قفل نمیشود و خودرو تعادلش را از دست نمیدهد. با این حساب و با توجه به قیمت بالای دلار و همچنین متغیر بودن آن، امسال واردات خودرو تا سقف قیمتی ۷۵۰ میلیون تومانی را شاهد خواهیم بود. در این میان مواردی مثل نوع خودرو، تعداد آن و همچنین قیمت ماشینهایی که قرار است وارد شوند نیز اهمیت دارد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. بعد از خرید ماشین مهمترین کاری که باید انجام دهید، تهیه بیمه است که برای استعلام بیمه شخص ثالث خود باید به سامانه سنهاب مراجعه کنید. میدانستید که با خرید و تمدید بیمه بدنه خودرو نیز میتوانیم خسارتهای ناشی از حوادث رانندگی را کاهش دهیم. برخی رانندگان عادت دارند موقع رانندگی از دسته دنده به عنوان محلی برای استراحت دست راست خود استفاده کنند. توجه به نشانههایی که نیاز به بررسی و اطمینان از عملکرد صحیح آن را یادآوری میکنند، میتواند تفاوت میان مرگ و زندگی در زمان رانندگی باشد.