بهترین درمان خانگی زانو درد و معرفی ده روش

2001 با مراجعه منظم و رعایت نکات اصلاحی حین جلسات فیزیوتراپی درد بیمار به میزان قابل توجهی کاهش مییابد. آیا بیمار یا افراد فامیل وی بیماری روماتیسمی (آرتریت) که ستون فقرات را مبتلا کند دارند؟ درد میتواند چند ساعت پس از آن بدتر شود، و گاهی اوقات ممکن است شدید باشد و تا 48 ساعت طول بکشد، اما اکثر افراد پس از آن بهبود مییابند. زمانی که زانو درد شما شدید نباشد، می توان از روشهای خانگی ساده برای درمان زانو درد کمک بگیرید. پس از اینکه دیسک کمرتان را عمل کردید نیز فعال باشید و با کمک فیزیوتراپی و ورزش، عضلات کمرتان را تقویت کنید. چون اکثر کمردردها بخودی خود برطرف می شوند، انجام ام-آر-آی در مراحل اولیه کمردرد ممکن است بیشتر از اینکه کمک کننده باشد، موجب اشکال در تشخیص علت کمردرد گردد۔ آزمایش های خون: بطور معمول برای کمردرد از آزمایش های خون استفاده نمی شود ، ولی در صورت وجود بعضی از علائم و برای رد کردن بیماری هائی که می توانند کمردرد ایجاد کنند. عفونت ها و تومورها از علل شایع کمردرد نیستند ولی تشخیص آن ها اهمیت زیادی دارد.  ​!

فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ ام-آر-آی (Magnetic Resonance Imaging (MRI)): در این روش بجای اشعه ایکس از نیروی مغناطیسی قوی برای تصویربرداری استفاده می شود. در این روش درمانی پلاکتها که از بیمار گرفته میشود، به ناحیه آسیب در دست تزریق خواهد شد. تزریق PRP : تزریق PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت، یکی از روش های درمانی موثر در درمان آرتروز زانو می باشد. همچنین این روش میتواند فرایندهای ترمیم را تحریک نماید. مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که دارای خواص ترمیم زخم است و از سلامت غضروف شما حمایت می کند. هر استخوان دارای غضروف در انتهای خود است که به آنها کمک میکند روی یکدیگر سر بزنند و ضربات را جذب کنند. اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از جراحی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید. آرتروز به معنی ساییدگی و از بین رفتن غضروف مفصل است که در اثر آسیب، فشار، استفاده بیش از حد و افزایش سن فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ ایجاد میشود. بدین معنی که ام-آر۔ در مواردی که درد کمر بیش از ۳ تا ۶ هفته طول کشیده و یا اگر احتیاج به عمل جراحی باشد، به انجام ام-آر۔  ​.

در بعضی از افراد ام-آر۔ جابهجایی اجسام سنگین: همه افراد در طول زندگی نیاز به جابهجا کردن وسایل سنگین دارند، اما جابهجایی غیر اصولی آنها میتواند شرایط را برای ایجاد دیسک کمر فراهم کند. فیزیوتراپیست ها وضعیت شما را ارزیابی می کنند و یک برنامه مراقبتی درمانی فیزیوتراپی برای شرایط خاص شما طراحی می کنند. هر نوع دارو نقاط قوت، محدودیتها و اثرات جانبی مختص به خود را دارد،به علاوه عارضه خاص هر بیمار و شرایط سلامت عمومیاش باید در تعیین مسکن مناسب برای درمان درد کمر در نظر گرفته شود. باید متذکر شد که هیچ یک از آزمایش های فوق به تنهائی نمی توانند علت کمردرد را تشخیص دهند۔ در صورتی که کمردردتان با هر یک از علائمی که گفته میشود همراه باشد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است مشکل جدی وجود داشته باشد: درد ناگهانی، ضعف یا بیحسی، از بین رفتن کارکرد مثانه و تب. بطور مثال ام-ار-آی ستون فقرات در بسیاری از افرادی که هیچ علامتی ندارند ممکن است یافته هایی را نشان دهد۔ این عارضه ممکن است با ایجاد آرتریت در مفاص فاست درد ایجاد کند و یا این که فقط درعکس دیده شود ولی علامتی هم نداشته باشد.

با آنکه علل کمردرد معمولا یک بیماری جسمی است ، ولی استرس های روحی می توانند در احساس درد، شدت و دوره درد تاثیرگذار باشند. آیا در یک یا هر دوپا درد، بیحسی یا گزگزشدن موجود است؟ به این نوع درد، کمردرد التهابی میگویند. رعایت رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از کمردرد اهمیت دارد. الکترومیوگرافی: پزشک یک الکترود سوزنی را از طریق پوست وارد عضلات میکند و فعالیت الکتریکی عضلات در زمان استراحت و انقباض اندازهگیری میشود. تعدادی به دلیل اینکه قبلا فعالیت ورزشی نداشته اند و ناگهان وارد ورزش سنگسن می شوند دچار مشکلات زانو درد می شوند و تعدادی در حین ورزشهای سنگین دچار زانو درد ماشی از پارگی منیسک و یا درد زانو ناشی از پارگی رباط می شوند . امآرآی یا سیتیاسکن: این آزمایشها میتوانند باریک شدن کانال نخاع ناشی از دیسک را نشان دهند. در این عارضه، کانال استخوانی که طناب نخاعی و عصب ها از آن عبورمی کنند تنگ می شود.  ​​​!