ماشین شاهین سایپا؛ برسی مشخصات فنی و آپشنها + مقایسه با رقبا (2)

اگرچه گردش بیهوده روغن در وضعیت در داخل توربین (مبدل گشتاور یا ) با استهلاک همراه است اما جابجایی اهرم دنده و تغییر از وضعیت به (خلاص) درتوقفهای کوتاه، شیرهای برقی را با سرعت بیشتری فرسوده میکند. هر بار تغییر در وضعیت اهرم دنده به معنای به کار انداختن شیرهای برقی روغن (معروف به سولنوید/) در گیربکس است. از جمله آپشنهای اضافه شده به این نسخه: دی لایت و اتولایت، ، مانتیور ۸ اینچی، ۲ حالت رانندگی، کروز کنترل، فرمان برقی و سانروف. مستقل از نوع گیربکس از نوع گاورنری، دو کلاچ () یا ضریب متغیر () یا منوال اتومایتک ()، این روغن گیربکس است که وظیفه انتقال نیرو در توربین و همچنین روانکاری، خنککاری اجزا و قطعات و همچنین انتقال فشار میان شیرهای برقی درون گیربکس را بر عهده دارد. به منظور مقابله با این مشکل، تقریبا تمامی گیربکسهای اتوماتیک به سیستم رادیاتور خنک کننده یا متعادل کننده دما مجهز هستند. اما رفته رفته نقش موثر این سیستم جدید در آسایش سواری، کاهش آمار تصادفها، دوام بالا و عملکر بهتر نسبت به گیربکسهای دستی (مخصوصا تا پایان عصر کلاسیک) به شدت احساس شد. هر دو جعبه دنده در این سیستم با یک واحد پردازنده گیربکس در ارتباط هستند و کنترل سیستم کلاچگیری توسط این واحد صورت میگیرد. ​معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود  .


روغن موتور خودرو

اما در ذهن داشته باشید که اگر روغن گیربکس بنا به هر دلیل از رنگ صورتی به رنگ قهوهای تغییر پیدا کند، آن روغن باید مورد تعویض قرار بگیرد. اگرچه نمیتوان آنها را با نسخههای دستی از این نظر برابر دانست، اما با رعایت برخی نکات فنی و تکنیکهای ساده میتوانید حداقل از آسیب زدن به گیربکس خود جلوگیری کنید و مدت زمان بیشتری در بازه عمر مفید از آن بهره ببرید. حالا نوبت شماست؛ انتخاب شما بین این ده مدل خودرو کدام ماشین است؟ وقتی میخواهید مرسدس بنز را انتخاب کنید، میتوانید از بین سه کلاس سدان لوکس -، -، -، -همچنین -هر کدام را به دلخواه خریداری کنید. نسل دوم این کلاس نیز در سال 2011 در مدلهای دیزلی و بنزینی ارائه شد. اگر بخواهیم صندوق عقب تارا را با سدانهای کلاس مقایسه کنیم، باید بگوییم که صندوق عقب تارا از ماشینهای این سدان بزرگتر است و میتواند ۶۰۰ لیتر بار را در خودش جا دهد. اگر در این دفترچه به عنوان مثال از استاندارد روغن گیربکس درجه دو یاد شده است، مالک همواره میتواند روغن درجه دو و به بالا (درجه دو و درجه یک) در گیربکس خود استفاده کند اما نه برعکس. ​ !


این هماهنگی منجر به کیفیت بالای سواری آن شده است.

این خودروها بهواسطه گیربکس اتومات خوب و پیشرانه سرحال، توانستهاند خود را به عنوان خودرویی با کیفیت در بازار عنوان نمایند. در زمان نگارش این مطلب، قیمت مدل ۱۴۰۰ ۳۱۵پلاس، حدود ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. این هماهنگی منجر به کیفیت بالای سواری آن شده است. افزودنیهایی که با علم نانو توسعه پیدا کردهاند، به روغن موتور اضافه میشود تا فارغ از متوسط کارکرد خودرو، ویژگیهای جدیدی به آن بدهد و عمر مفید خودرو را بالا ببرد. این مهم میتواند به شکل چشمگیری از عمر مفید گیربکس بکاهد. در غیر این صورت روغن غلظت و خاصیت روان کاری خود را زودتر از دست داده و باعث افزایش اصطکاک و کاهش چشمگیر عمر صفحات اصطکاکی داخل گیربکس میشود. این روزها شاهین سایپا به عنوان یکی از زیباترین محصولات تولید داخل در بازار کشورمان شناخته میشود؛ بنابراین قطعا نسبت به پژو پارس که عمری بیش از دو دهه دارد، استایل بدنه و فرم بیرونی بسیار زیباتری ارائه میدهد. درست برخلاف باور نوجوانان امروزی، گیربکسهای اتوماتیک قدمتی بسیار دور و دراز دارند و سابقه حضور آنها را در بازار جهانی به پایان دهه ۱۹۴۰ میلادی باز میگردد. این گیربکس در دهه ۱۹۵۰ سیر تکملی خود را با سرعت تمام پیمود تا سایر خودروسازان جهانی نیز به این جرگه پیوسته و با درک اهمیت گیربکسهای اتوماتیک، نسخههای تولیدی خود را کم کم روانه بازار کنند.


خودرو فیدلیتی در این مقاله تلاش کردیم تا ده مدل ماششین اتومات ارزان زیر ۵۰۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. همان گونه که بی ام و برای رقابت با سری مایباخ بنز، شرکت رولز رویس را خریداری کرد تا در بازار خودروهای سوپر لوکس، از رقیب دیرینه ی خود کمبودی نداشته باشد؛ کیت AMG مرسدس بنز نیز پاسخی به سری اسپرت قدرتمند M بی ام و است. بر طبق دستورالعمل این نوع روغن، باید بعد از اضافهکردن به موتور و کارکرد پیشرانه در حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه در حالت درجا، کل روغن را تخلیه کرد. این دو مدل برلیانس به لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی کاملاً به هم شبیه هستند و صرفاً مدل ۳۲۰ بهخاطر ظاهر هاچبک مورد پسند قشر جوان واقع شده و ۳۳۰ به عنوان خودرویی سدان، مورد توجه زوجهای جوان قرار گرفته است. مدل اتومات که در قالب نسخه پلاس عرضه شد، علاوه بر تغییر گیربکس، از تغییرات ظاهری به ویژه در بخش دماغه بارزتر است.خودرو دنا پلاس&;​  ​​ .