انواع مدل های دندهای و اتوماتیک ازکی وام (9)

عمده تفاوت نسخه پلاس به تفاوت در تریم داخلی مربوط میشود جایی که مدل پلاس با روكش صندليهای جدید، تزئينات داخلی با رنگ بلك پيانو، سيستم مالتي مديا بزرگتر و جذابتر از قبل، استفاده از یک پنل لمسی شیک و مدرن به جای دکمههای معمولی، و چند مورد دیگر ظاهری به مراتب بهتر از قبل بدست آورده است. در دناپلاس توربو دندهای سیستم توربوشارژ به پیشرانه خودرو افزوده شد و چند تغییر فنی جزئی نیز ایجاد شد. موتور نسخه توربو 1.8 لیتری و مجهز به پرخوران توربو است اما مدل عادی از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد. کرمان خودرو با عرضه جی ۵ به بازار ایران، برند جک را به مشتریان ایرانی شناساند. ایرانخودرو از بهار ۱۴۰۱ تیپهای جدیدی را به نام «پارس سفارشی» و «پارس سفارشی » را به مشتریان معرفی کرد. پارس خودرو از سال ۹۶ تلاش کرد تا با اضافه کردن آپشنهایی مانند دوربین عقب با مانیتور بزرگتر و روکش چرم، گستره بیشتری از مشتریان را جذب کند. ​​.


روغن موتور خودرو قیمت بازار آزاد ساندرو اتومات در بازار برای سالهای ۹۶ تا ۹۸ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است. هنگامی که در سراشیبی قرار دارید برای کنترل بیشتر روی ماشین از سه دندهای که در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید تا دنده سنگین شود و مانع سرعت گرفتن شما شود. اما در ذهن داشته باشید که اگر روغن گیربکس بنا به هر دلیل از رنگ صورتی به رنگ قهوهای تغییر پیدا کند، آن روغن باید مورد تعویض ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود قرار بگیرد. این نوع گیربکسها که سیستم سادهتری دارن در قطعات و اجزا با گیربکسهای دستی مشترک هستند، به همین دلیل هزینه ساخت و نگهداری آنها کمتر است. همچنین در کنار یاتاقانها، نیروهای دورانی و طولی وارد آمده به آنها را کم می کند. این خودرو در همان سالهای نخست تغییراتی را تجربه کرد که باعث شد نسخه پلاس آن وارد بازار شود. البته ایرانخودرو از سال ۹۷ همان آپشنهای ایربگ جانبی و سانروف را حذف کرد. ​​​!


خودرو دیگنیتی

در مورد تارا اما نمیتوان چنین گفت زیرا هرچند طراحان ایرانخودرو سعی داشتهاند این ماشین را هم از پژو ۳۰۱ متمایز کنند و هم نمای مدرنتری به آن ببخشند، اما طراحی عجولانه کار را خراب کرده و باعث شده ظاهر تارا بیتناسب و سردرگم به نظر برسد. این دو مدل برلیانس به لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی کاملاً به هم شبیه هستند و صرفاً مدل ۳۲۰ بهخاطر ظاهر هاچبک مورد پسند قشر جوان واقع شده و ۳۳۰ به عنوان خودرویی سدان، مورد توجه زوجهای جوان قرار گرفته است. طبق نظر کارشناسها، تارا خودرویی نرم، راحت، پرقدرت، جادار، بدون صدا و بدون لرزش است و رانندگی با آن لذتبخش است. خودرویی که از نظر ظاهری بسیار جذاب است و خطوط بکار رفته روی بدنه و همچنین شیب پایانی سقف، میتواند نظر مخاطب را به سرعت جلب کند. ممکن است روغن موتور بسیار سفت و غلیظ بتواند سبب کاهش صدای اضافه و دمای موتور شود. سوما به اجزای انتقال نیرو و موتور خودرو آسیب وارد کرده و در نهایت رانندگی به این شیوه بسیار سخت و آزار دهنده خواهد بود.  ​​​​​!


پژو ۲۰۷ ادامهدهنده راه نسل قدیمیتر خود، ۲۰۶ است. در پارس سفارشی دو آپشنی که پیشتر به صورت استاندارد در خودرو وجود داشت و حذف شده بود بهعنوان آپشنی سفارشی روی این نسخه نصب شده است. شفت متحرک: دومین قطعه اصلی گیربکس شفت متحرک نام دارد و چندین چرخدنده با ابعاد مختلف در آن وجود دارند که میتوانند گشتاور کافی برای حرکت خودرو را تولید نمایند. بدیهی است که در این فهرست خودروهای کارکرده سهم بیشتری داشته و اساساً خودروهای صفر اتومات ارزانقیمت انگشتشماری در بازار ایران وجود دارد. ۲۰۶ و ۲۰۷ سالهاست جزو پرفروشترین و محبوبترین خودروهای بازار ایران هستند. قیمت ۲۰۷ با رینگ آلومنیومی آن در زمان نگارش، در بازار آزاد در حدود در حدود ۵۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. پژو ۲۰۷ ادامهدهنده راه نسل قدیمیتر خود، ۲۰۶ است. خانواده پژو همواره جز پرفروشترین خودروهای بازار ایران هستند و جایگاه قرص و محکمی بین خریداران دارند. میتوان سری کوئیک را نخستین تلاش سایپا برای وارد شدن به رده خودروهای نسبتاً لوکس بازار ایران به حساب آورد.